Historia
Ingebäcklyckan byggdes som hyresrätter 1993.  År 2005 ombildades vi till två bostadsrättsföreningar och en samfällighetsförening. Styrelserna  såg att det fanns många fördelar med att slå ihop föreningarna och jobbade för att tre föreningar skulle bli en. 2014 blev det verklighet när samtliga medlemmar röstade för en bostadsrättsförening. Brf Ingebäckslyckan 2 gick in i Brf Ingebäckslyckan 1 och därmed upphörde även samfällighetsföreningen som funnits för våra gemensamma ytor.

Våra bostadsrätter
I vår förening har vi 134 lägenheter, tre tvättstugor och en gemensamhetslokal. Våra hus är trevligt byggda med lägenheter i två plan. Nästan alla bostäder har egen ingång från utsidan. De mindre tvårumslägenheterna ligger på bottenplan med egen uteplats. De större tre till fyrarumslägenheterna är i etage och ligger på andra våningen och har stora balkonger.

Våra gårdar
Våra gårdar är barnvänliga med lekplatser anpassade för alla åldrar. En av gårdarna har anpassats för vuxen gemenskap med fin grillplats med grönskande omgivning.

Gemenskap
Varje vår och höst har vi gemensamma städdagar. Då går vi man ur huse för att trevlig gemenskap rusta och fräscha upp vårt område. Det brukar var mycket uppskattat. Dagen består i gott arbete, härlig stämning, god fika, godis till barnen och avslutas med gemensam grillning på våra nyligen rustade grillplatser.

Hitta till oss
startsidan hittar du våra kontaktuppgifter och en karta för att hitta till oss.